.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشكلات نخستين ورزش مدال‌آور مازندران

از مشكلات نخستين ورزش مدال‌آور مازندران مي‌توان به كمبود قايق، نداشتن رختكن و باشگاه اختصاصي اشاره كرد.

با توجه به وجود قهرمانان و مدال‌آوران قايقراني بابلسر و افتخارآفريني و درخشش اين ورزشكاران در مسابقات آسيايي، جهاني و بين‌المللي بر آن شديم تا با اين قهرمانان و هيئت قايقراني بابلسر ديداري داشته باشيم و صحبت‌هاي آنان را بشنويم.
رئيس هيئت قايقراني شهرستان بابلسر در گفت‌وگو با فارس گفت: مكان فعلي تمرين قايقرانان بابلسري در رودخانه بابلرود است و فاضلاب شهري كه به رودخانه مي‌ريزد و مشكلات زيست محيطي فراواني را نيز به همراه دارد در كنار اسكله قايقراني است.
وي افزود: نامه‌هاي متعددي به فدراسيون ارسال كرديم و با بي‌مهري و بي‌توجهي مسئولان امر روبه‌رو شديم كه موجب دلسردي ما شد.
وي با بيان اينكه بابلسر قطب ورزش قايقراني است و قهرمانان زيادي از اين شهر در مسابقات مختلف برون‌‌مرزي شركت داشتند و موفق به پوشيدن پيراهن تيم ملي شدند خواستار نشستي با حضور مسئولان قايقراني كشور و استان با قهرمانان براي رفع مشكلات پيش‌روي ورزش قايقراني در اين شهرستان شد.
رئيس هيت قايقراني شهرستان بابلسر اظهار داشت: مدت دو سال است كه مسئوليت قايقراني شهرستان بابلسر را عهده‌دار شدم ولي در اين مدت تجهيزاتي براي اين شهرستان در نظر گرفته نشد.
آقايي تصريح كرد: چندين بار با فدراسيون قايقراني در مورد كمبود وسايل اسكي روي آب و تجهيزات قايقراني تماس گرفتيم و پيگيري كرديم ولي تا به حال جوابگوي ما نشدند.
وي ادامه داد: در ماه گذشته (خرداد ماه) مسابقات آب‌هاي خروشان برگزار شد و ورزشكار بابلسري به نام مسعود خدايار كه سال‌هاي متوالي به عنوان كاپيتان تيم ملي، مربي شهرستان و استان بوده است به علت اطلاع ندادن زمان مسابقه از انجام مسابقات بي‌خبر بوده و هيچگونه اطلاع‌رساني به شهرستان داده نشد.
رئيس هيئت قايقراني بابلسر افزود: استان‌هاي تهران و گيلان و ... همه تجهيزات بدن‌سازي و ادوات قايقراني را دارا هستند ولي مازندران هيچ امكاناتي ندارد ولي با حداقل امكانات حرفي براي گفتن دارد و در مسابقات مختلف مدال‌هاي زيادي را كسب مي‌كنند.
آقايي با بيان اينكه سال‌هاي قبل فرم حقوق توسط مربيان استان پر شد كه حتي يك ريال هم به آنها ندادند، يادآور شد: حكم قهرماني ورزشكاران چندين سال است كه داده نشده است و حكم مربيگري و داوري كه دوره آن به اتمام رسيده ولي هنوز اقدامي صورت نگرفته است.
وي تصريح كرد: تمام ادوات از قايق، پارو و ... از كار افتاده و از حالت استاندارد خارج شده و ورزشكاران داراي كمبودها، نارسايي و مشكلات زيادي هستند.
وي گفت: بايد اين نكته را اذعان كرد كه سال‌هاست اسپانسر گرفته مي‌شود ولي قراردادي ديده نشده و چگونه خرج مي‌شود هم اطلاعي داده نشده است، واقعا اين مسائل را بايد با كدام مسئول در ميان گذاشت و چه كسي جوابگوي اين مسائل است.
رئيس هيئت قايقراني بابلسر اظهار داشت: در نشستي كه با مديركل تربيت بدني استان مازندران داشتيم گفته شد كه مبلغ 4 ميليون تومان به رئيس هيئت استان داده شده كه به هيئت شهرستان برسد كه البته تاكنون به دست ما نرسيده است.
آقايي با بيان اينكه براي شركت در مسابقات ورزشكاران بايد بر اساس برنامه تمريني خاص تمرينات خود را دنبال كنند از نبود برنامه‌ريزي دقيق و اطلاع رساني ضعيف زمان مسابقه گلايه كرد و گفت: زمان مسابقات به هيچ وجه معلوم نيست، دو روز يا يك هفته مانده به مسابقات نامه مي‌آيد كه مسابقات در اين تاريخ است و اين باعث سردرگمي و بي برنامگي مي‌شود و ورزشكاران بايد قبل از مسابقات تمرينات آماده‌سازي و حرفه‌اي خود را شروع كنند تا بتوانند آمادگي لازم را براي حضور در مسابقات داشته باشند.
وي بيان داشت: كمك‌هاي مالي زيادي به رشته‌هاي ‌ورزشي مي‌شود ولي هيچ كمك مالي به رشته قايقراني نمي‌شود.
آقايي گفت: بدهي تمام تيم‌هاي ورزشي توسط آقايان داده مي‌شود به آنها زمين داده مي‌شود و ادوات و بودجه داده مي‌شود ولي قايقراني هيچ امكاناتي ندارد.
رئيس هيئت قايقراني بابلسر با اشاره به بلاتكليفي در اجراي مصوبه سفر دوم هيئت دولت به استان و ساخت كمپ قهرماني قايقراني در بابلسر خطاب به مسئولان قايقراني و ورزش استان و شهرستان گفت: با توجه به اينكه ورزش قايقراني نخستين مدال‌آور استان است چه كاري براي قايقراني صورت گرفته است.
مربيان قايقراني نيز در ادامه از توجه نداشتن و بي‌اعتنايي هيئت استان براي بالا بردن سطح اين رشته قايقراني گلايه كردند و خواستار پرداخت حقوق ماهيانه مربيان از سوي هيئت استان كه مدت دو سالي است كه پرداخت نشده، شدند و به بيان مشكلات و موانع پيش روي اين رشته ورزشي پرداختند.

*قايق كم داريم
هدي صمدن‍ژاد مربي تيم روئينگ بانوان استان مازندران و شهرستان بابلسر، داشتن رخت كن مناسب براي ورزشكاران، عدم جاي مناسب براي پارو و تجهيزات قايق و قايق روئينگ با توجه به كمبود سهم قايق از فدراسيون را از مهمترين مشكلات تيم روئينگ بانوان بابلسر عنوان كرد.

*اسكله مناسب در بابلسر نيست
ليلا پورتقي، مربي تيم دراگون بت بانوان استان و شهرستان بابلسر نيز نداشتن اسكله مناسب براي رشته‌هاي مختلف و درگيري ورزشكاران هنگام تمرين، تداخل ساعات تمرين آقايان و خانم‌ها به‌دليل نداشتن جايگاه مناسب و كمبود قايق را از مشكلات تيم دراگون بت بانوان بابلسري دانست.
مريم شاكري مربي قايقراني كاياك شهرستان بابلسر نيز در ادامه نداشتن جايگاه و تجهيزات بدنسازي براي ارتقاي ورزشكاران خانم را از مشكلات تيم كاياك بانوان دانست.
سارا طاهايي مربي تيم كاناپولوي بانوان استان و شهرستان بابلسر نيز نبود سرويس بهداشتي، كمبود قايق براي آموزش و تمرين، نداشتن تجهيزات و همچنين اطلاع رساني نامناسب و به موقع اخبار و برنامه‌هاي مربوط به زمان مسابقات و اردوها به هيئت شهرستان و تبعيض قائل شدن بين تيم‌هاي شهرستان‌هاي ديگر درباره امكانات و لوازم ورزشي را از مشكلات پيش روي تيم كانوپولوي بانوان شهرستان بابلسر عنوان كرد.
نادر هدايتي مربي رشته كاياك و از قهرمان قايقراني آسيا نيز نبود نظارت و اشرافيت بر مسائل مربوط به شهرستان‌ها و توجه نداشتن مسئولان استان گله داشت و گفت: مدتي از كار اين هيئت مي‌گذرد ولي تاكنون حتي يك بار هم كسي براي اينكه درد دل و صحبت‌هاي ما را بشنود مراجعه نكرده است.
وي از نبود امكانات و تجهيزات لازم براي تمرين ابراز نارضايتي كرد و افزود: با توجه به اينكه ورزش قايقراني يك ورزش پايه بوده و هر ساله يكي از پرمدال‌ترين ورزش‌هاي استان است و بيشترين سهم را نيز قايقرانان بابلسري به خود اختصاص داده‌اند ولي امكانات آنها در حد مطلوب نبوده و بسيار نامناسب است.

*قايقرانان بابلسري باشگاه اختصاصي ندارند
عليرضا قهاريان، سرمربي تيم كانوپولوي استان و شهرستان بابلسر نيز از مشكلات پيش روي رشته خود سخن گفت و افزود: بيش از هفت رشته ورزشي در يك رشته ورزشي آبي به نام كانوپولو شكل گرفته است كه روند رو به رشد اين ورزش به‌گونه‌اي بوده است كه بعد از گذشت حدود 11 سال از شروع اين رشته، نخستين ورزشي بوده كه در فدراسيون قايقراني به ليگ روي آورده و به بخش‌هاي خصوصي واگذار شده است.
وي افزود: با داشتن تقريبا سكوي قهرماني هميشگي در سطوح قهرماني كشور، ليگ و همچنين با داشتن ملي پوشان متعدد در سنين مختلف و قهرمانان آسيا هنوز يك جايگاه اختصاصي، يك باشگاه و يك رختكن مناسب نداريم.
قهاريان با بيان اينكه قهرمانان متعدد اين رشته كه عمدتاً مازني هستند، جوانان غيور و با انگيزه، سالم و تحصيلكرده بابلسري هستند خواستار توجه بيشتر مسئولان به اين رشته شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.